کد خبر: ۹۶۸۷
۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰

اتاق مشاوره پاتوق دختران و مادران محله خیرآباد شده است

چهار ماه از شروع اولین دوره کلاس‌های رایگان مشاوره با موضوعات تربیت فرزند، سواد رسانه، تربیت جنسی، همسرداری، نشاط و پویایی، می‌گذرد در‌حالی‌که با رضایت همه‌جانبه شرکت‌کنندگان همراه بود.

درد دختران را از نزدیک دیده و شنیده، اما مثل دیگران بی‌تفاوت از کنارش رد نشده است؛ آستین بالا زده و به‌عنوان رئیس شورای اجتماعی محله و فرمانده پایگاه مسجد امام‌زمان (عج)، همه نیرو‌ها را بسیج کرده است تا کاری برایشان بکند.

معصومه استادحسینی که خودش کارشناس علوم تربیتی و دارای سابقه بیست‌سال کار فرهنگی است، در همین زمینه، راهی روشن به روی دختران و مادران محله خیرآباد گشوده است.

 

جرقه‌ای برای گرم‌شدن کانون خانواده

حدود یک‌سال‌و‌نیم پیش بود که استادحسینی به‌دنبال گلایه‌هایی که از مادران و مدیران مدارس دخترانه می‌شنید، به فکر افتاد با برگزاری پاتوق دخترانه در سالن ورزشی مسجد امام‌زمان (عج) محله شیخ صدوق، پای درددل دختران بنشیند و مشکلاتشان را ریشه‌یابی کند؛ «در پاتوق یاس، ضمن اجرای برنامه‌های فرهنگی‌هنری برای دختران، حرف‌ها و مسائلشان را می‌شنیدیم به‌مرور متوجه شدیم تغییر و حال خوب آنها، موقتی است و به‌دلیل مشکلاتی که در خانواده وجود دارد، خیلی زود تأثیرش را از دست می‌دهد؛ بنابراین تصمیم گرفتیم با برگزاری کلاس‌های تربیتی و مشاوره، مادران سپس پدران و پسران را در زمینه‌های مختلف ارتباط با فرزند و همسر آموزش دهیم تا همه اعضای خانواده، توجیه باشند.»

 

خانه‌هایی که امن و آرام شد

چهار ماه از شروع اولین دوره کلاس‌های رایگان مشاوره با موضوعات تربیت فرزند، سواد رسانه، تربیت جنسی، همسرداری، نشاط و پویایی، می‌گذرد و هفته گذشته، اختتامیه دوره اول آن برگزار شد، در‌حالی‌که با رضایت همه‌جانبه شرکت‌کنندگان همراه بود.

صدیقی، یکی از مادربزرگان فعال در این کلاس‌ها، می‌گوید: سه فرزند و پنج نوه دارم و از نوجوانی و جوانی به کلاس‌های تربیتی خیلی علاقه‌مند بودم. در فامیل و محله هم پانزده‌سال است به‌عنوان مربی حلقه‌های نوجوان، ارتباط خوبی با دختران دارم و با آنها خیلی صمیمی هستیم.

با‌این‌حال آمد‌ه‌ام تا بیشتر از ویژگی‌ها و نیاز‌های نسل جدید بدانم و بتوانم ارتباطم با آنها را تقویت و کمکشان کنم. به‌ویژه از مبحث سواد رسانه این دوره مطالبی جدید و کاربردی نصیبم شد که کمک کرد از مشکلات احتمالی دختران کودک و نوجوان درک بهتری پیدا کنم و برای رفع مشکلاتشان و پیشگیری از آسیب‌هایی که تهدیدشان می‌کند، اقدام کنم.

سایر شرکت‌کنندگان هم از رفع کوچک‌ترین مشکلات فرزندانشان تا اختلافات با همسران د‌راثر آموزش‌های این دوره می‌گویند و اینکه حالا دیگر خانه‌هایشان به‌تمام‌معنا پناهگاهی امن و آرام برای همه اعضای خانواده است. 

* این گزارش یکشنبه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۷۵ شهرآرامحله منطقه ۳ و ۴ چاپ شده است.

کلمات کلیدی
ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44